Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde, og - om mulig - si et par fornuftige ord. *Goethe*



søndag 3. mai 2015

Hei igjen! 



Tre år har gått siden forrige blogginnlegg. Vi er alle tre år eldre og mangt har skjedd siden sist. Det forrige blogginnlegget mitt lyser i oransje, men denne våren, våren -15 er mer lysegrønn. 3. mai, 13 grader ute og det har vært en strålende solskinnsdag i Os. En venninne og jeg har gått en flott tur langs sjøen. Vi fant en flott badevik der jeg vasset og hun dyppet hele seg. Av med buksen og sole vårbleke ben. Herlig! Vi deler interessen for alt som vokser og gror, vi er som barn der vi smaker, snuser,  plukker og sanker stein, urter, rekved, undring, inntrykk, gleder og dype og mer overfladiske diskusjoner og filosoferinger. Det er godt å ha en venninne som henne. Hun er en av mine kjære søstre i ånden og jeg har kjent henne i sytten gode år.

På vår tur i dag fant vi dette i skogen. Vi stoppet og undret oss over hva i all verden det kunne være for slags sopp - og NÅ? Det er jo alt for tidlig for sopp. Vi pirket i den med en pinne………….og herremin……….. vi hadde nok glemt brillene våre hjemme ( ! ) - ja, dere ser vel hva det er? ;)



En annen viktig og stor ting er at jeg har har flyttet sammen med kjæresten min i et stort og herlig hus. Den eldste delen er fra 1939 og det ble påbygget i -89. Det er mye å gjøre i både hus og hage, men vi får ta det pø om pø. Han er handy, jeg er assistent. ;) Vi stortrives og har det godt her.



Og sist, men ikke minst - vi har fått et barnebarn til! Lille, vakre Marie som blir ett år 12. juni! <3 Med henne og Kristian og mine bonusbarnebarn er det til sammen syv stykker! Vakre, små mennesker som vi gleder oss til å følge videre.

Vi er rike og jeg er ydmyk og takknemlig!

Det var det jeg ville dele i dag, og det var godt å vekke bloggen fra dvalen.

Ha en vakker søndag videre. <3

Ingen kommentarer: