Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde, og - om mulig - si et par fornuftige ord. *Goethe*



tirsdag 5. mai 2015

Om meditasjon, mindfullness og visualisering.

For et par-tre-fire år siden gikk det et program på dansk tv om meditasjon. Jeg har lest mangt og mye om meditasjon tidligere, men dette programmet viste til forskning, noe som gir det ekstra tyngde. Jeg skrev ned alt som ble sagt fra dansk tale til norsk skrift fordi jeg hadde lyst til å ta vare på denne informasjonen etter at tv-programmet ikke var tilgjengelig mer. Jeg er kanskje overmåte interessert i både meditasjon og lignende og så elsker jeg jo å skrive på tastatur, da, gammel skriver som jeg er.

At jeg fant det igjen nå, gir meg gnist til selv å meditere oftere enn jeg har gjort den siste lange tiden.

Programmet ble sendt på Nrk Puls en tid senere, men jeg er ikke sikker på om de sendte den danske utgaven eller om det ble laget en norsk versjon.

Hvis noen har interesse, tålmodighet og glede av å lese dette - vær så god! Forskning viser at meditasjon faktisk kan gjøre en stor, positiv forskjell i ens liv.

Notatet finner du ved å klikke på linken under:

Sjel og vitenskap - notat


Ingen kommentarer: