Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde, og - om mulig - si et par fornuftige ord. *Goethe*



søndag 11. mars 2012

Nytt år, nytt perspektiv, nye fotspor, ..........

Mangt har skjedd siden januar 2011, men det har mest handlet om de nære ting. Jeg er stolt og glad for at jeg har realisert noen av de konstruktive målene jeg satte meg da.

Jeg ble faktisk røykfri 26. januar i fjor og har siden da vært mer fysisk aktiv enn jeg noengang før har vært. Jeg har brukt Mindfulness og andre former for meditasjon til å være tilstede i livet mitt. Jeg har i storm og stille besteget høye tinde og dype daler, både i meg selv og i naturen. Jeg har det godt, og jeg er i ferd med å lære meg balansekunsten - å handle kontra å trekke seg tilbake -.  Livets evige flo og fjære..

Jeg har også måttet begrave noen fremtidsplaner og -drømmer, legge ting brakk for en stund for sakte, men sikkert å skape grobunn for nye frø, drømmer, planer, mål...

Men - det alle viktigste for meg er å være til stede og å være takknemlig for alt nettopp det innebærer. Jeg har så inderlig mye å være takknemlig for.


Karin Boye uttrykker så fint det jeg også tenker;  Takk gudene dine når de bryter bort skallet ditt. Virkeligheten og kjernen blir da ditt eneste valg.




Du ska tacka dina gudar.

Du ska tacka dina gudar,
om de tvingar dig att gå
där du ingen fotspår
har att lita på.

Du ska tacka dina gudar, 
om de gör all skam till din.
Du får söka tillflykt
lite längre in.

Det som hela världen dömer
reder sig ibland rätt väl.
Fågelfri var mången,
vann sin egen själ.

Den som tvingas ut i vildskog
ser med nyfödd syn på allt,
och han smaker tacksam
livets brød og salt.

Du ska tacka dina gudar,
när de bryter bort ditt skal.
Verklighet ogh kärna
blir ditt enda val.

-Karin Boye-





Ingen kommentarer: