Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde, og - om mulig - si et par fornuftige ord. *Goethe*



søndag 11. mars 2012

Hjertevandring på slitte gummisko..






På mine vandringer i 2011 var jeg tett på naturen gjennom alle årstider, alene eller med turvenner. Men - jeg kjente at jeg manglet kunnskap!  Det var så mange spørsmål som meldte seg underveis, men langt fra alle jeg fant svar på. 

Nå er en ny vår født, og jeg ønsker å følge enda mere med på hva som skjer ute. Jeg ønsker også å finne ut hva jeg kan sanke av vekster og annet, hva jeg kan bruke det til og hvordan jeg kan tilberede eller bruke det i maten eller som medisin. jeg vil gjerne dele min undring med dere og vil bli veldig glad og takknemlig om dere gir meg respons, tips og svar, om dere måtte ha det. :)

Jeg har også lyst til å dyrke flere urter i hagen og kanskje litt grønnsaker.

Jeg kjenner at det sitrer i meg ved tanken på at naturen nå våkner til liv igjen og snart vil eksplodere i lysegrønt! Jeg gleder meg til våryr kvitring fra våre flyvende venner, småsko på tørr grus, vekster som spirer, solen som varmer og delt smil og latter. Et barnbarn som vil oppleve våren - som toåring - med alt det morsomme det vil bringe med seg. En ny vår der vi kan utforske verden og leke oss.

Gruer meg dog til å møte mine redsler - - - veps - - -  og hoggorm! :/ Men - det gir meg jo også en ny mulighet til å jobbe med fobiene..

I dag gikk jeg en deilig tur i mildt duskregn. Jeg måtte bare ta noen bilder underveis. Jeg blir så innmari fascinert ..   :)
Inspirert av Karin Boye.  ;)

Små fargeklatter i alt det grå..


2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATULERER med et røykfitt år, Rita!

Mens du har vært på vanding i indre og ytre landskap har jeg malt et oransje bilde som heter "Exodus" -- "Vandring mot lyset"... ;))
(Legger det ut på FB-veggen din)

Rita sa...

Tusen takk, Kattekvinnen! Det betyr mye for meg at du vandrer sammen med meg.. på vårt vis.

Vandring mot lyset, ja. Jeg har sett det nå og det er nydelig. Det føles litt som det grønne bildet jeg har liggende her. Åpning.. lys.. men på Exodus er det mange som går sammen. Det er så fint! :)