Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde, og - om mulig - si et par fornuftige ord. *Goethe*



mandag 27. august 2018

Smått og stort på en mandag..

Det har vært en finfin dag. Begynte på Malekurs i regi av Frivillighetssentralen og vi har kost oss masse. Jeg malte et bilde som ble todelt faktisk. Ren fantasi og lek med farger, egentlig.
I kveldingen da jeg kom hjem måtte jeg jo rundt i hagen og hilse på smått og stort. Sånt kan ta tid- ja, ca to timer tok det. Først måtte jeg se på salaten i pallekarmen og plukke inn en bukett. Så så jeg at potetriset var gult og slitent så da måtte jeg jo bare sjekke ståa under jorden på fire planter. Wow - som de har produsert! Den største poteten veier 372 gram og den minste 4 gram. :D
Så kom jeg på at bokashikomposten vi har i mellomgangen måtte komme seg ut i en pallekarm for modning. Litt dulling og stelling med det også. Det er så hjertet jubler av takknemlighet over at vi er så rike at vi har en hage der vi kan boltre oss med av alskens herligheter. Victoriatreet har fått ganske mange plommer selv om hun er ung og jeg måtte smake på tre av dem. 😋 Ja, sånn er det. <3



2 kommentarer:

Unknown sa...

Du verden for eit arbeidsjern. eg er glad for ha deg i livet mitt. kjekkast er det at du kosar deg med arbeidet

Rita sa...

Takk i lige så, mannen min. Vi får det til, vi to. :)